یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

cryptosaz

تحلیل فاندامنتال

۳ بازديد
تحلیل فاندامنتال چیست؟ فرض کنین شما قصد سرمایه گذاری در یک شرکت یا در یکی از بازار های مالی رو دارین، برای اینکه یک تصمیم درست و با ریسک پایین بگیرین و همینطور بتونین سود خوبی در این راه بدست بیارین باید دانش این رو داشته باشین تا بتونین عوامل مختلف تاثیر گذار در این بازار رو تحلیل و بررسی کنین، همه ی بازارهای مربوط به مسائل مالی، چه بازارهای سنتی و چه بازارهای نوظهور مانند ارزهای دیجیتال، چندین روش کلی برای تجزیه و تحلیل وضعیت بازار و تصمیم گیری در مورد خرید یا فروش دارن که یکی از اونها تحلیل فاندامنتال هست. در این مقاله به تعریف تحلیل فاندامنتال و مقایسه اون با انواع دیگه ی تحلیل می پردازیم.
هدف نهایی تحلیل فاندامنتال دستیابی به یک قیمتی هست که سرمایه گذار بتونه با قیمت فعلی اون رو مقایسه کنه و بدونه که آیا اون دارایی کمتر ارزش گذاری شده یا بیش از حد ارزش گذاری شده. تجزیه و تحلیل فاندامنتال معمولاً از دیدگاه کلان به خرد انجام می شه تا دارایی هایی رو که در بازار به اشتباه قیمت گذاری شدن شناسایی کنه.
تحلیل فاندامنتال از داده های عمومی برای ارزیابی ارزش سهام یا هر نوع دیگر از دارایی ها از قبیل ارز دیجیتال یا اوراق قرضه استفاده میکنه. به عنوان مثال، یک سرمایه گذار می تونه با بررسی عوامل اقتصادی مانند نرخ بهره و وضعیت کلی اقتصاد، تحلیل فاندامنتال رو برای تعیین ارزش انجام بده.
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.